Dupa o saptamana de posesie, am nespusa placere sa va prezint cateva detalii legate de prima mea masinuta: noua Mazda3 Sedan. Mi-a placut mult aspectul agresiv plus ca am tinut cont si de fiabilitatea marcii, dar ea te impresioneaza din prima si prin design(interior si exterior), confortul deosebit la drum lung, pretul foarte bun adaptat la criza, dotare bogata in standard. Mai multe, in cele ce urmeaza:
Fotografii:
Povestea noastra:
In luna august 2009 aveam doar 9500E si cautam un SH de incredere, la un dealer ori la o firma de leasing. Cautand liste de masini recuperate, am ajuns la Citroen, pt ca restul erau cam scumpi si nu prea ofereau garantie. Aici am gasit un C4Sedan (1.6i, climatronic + dotari multe, 11.000km), demo/test drive car, la 9400E, in garantie inca un an. L-am inspectat tehnic (era ok), dealerul “s-a jurat” ca nu a avut niciun incident (cica de aia nu exista carte de service?!!) iar eu am dat avansul – 4000RON. Deja intrasem in clubul C4. Pentru ca pe forumuri gasesti oameni de treaba, dupa postarea pozelor a observat cineva ca avea bara de coupe nu de sedan! Hopaaaa… Il sun pe dealer imi spune ca nu stie sa fi avut accidente, dar oricum el e mai nou, apoi la cateva zile “descopera” ca cineva a efectuat o intoarcere imprudenta dar nu se stie exact ce s-a schimbat. M-am uitat mai atent si aripa fusese revopsita, farul si bara schimbate… Omul ma mintise cu tupeu. I-am cerut avansul inapoi si am asteptat sa mai vina bani in pusculita.
Am ajuns apoi la cota 12.300E, bani in care doar Cruze imi facea cu ochiul. Era insa (si este) o loterie unde nu am vrut sa-mi risc din nou banii.
Am mai asteptat putin si in octombrie/noiembrie ajunsesem la cota 13.600E (una maximala), unde am selectat ca finaliste noua Mazda3 Sedan si noua Octavia. Le-am vazut pe ambele in decurs de 30 de minute (Arian Pipera/Avia Motors Aviatiei) si a fost un fel de dragoste la prima vedere pt Mazda. La design castiga fara probleme (interior si exterior), la aprox. aceleasi motorizari catiga tot Mazda (e mai usoara plus ca e DOHC), fiabiltatea intradevar este peste medie la ambele, iar ca dotari prefer ESP-ul Mazdei in loc de Climatronicul Octaviei, (nemaivorbind de inchiderea din telecomanda lipsa la Octavia drive de 14.000E) plus ca mai intervine si subiectivismul fiecaruia in alegerea facuta.
Desi mi-as fi dorit mult albastru celest, lipsa stocurilor si amenintarea taxei de poluare m-au facut sa aleg indigoul, negociat pana la 13.580 cu Arian Pipera. Asta pt ca au vrut intradevar sa vanda masini, asa cum spuneau. Primul pret a fost de 13.800E, spre deosebire de alti dealeri care te intampinau pe criza asta cu “promotia” de 14800E (baietii din Focsani fiind campionii in cauza 🙂 ). Asta e lectie si pt dealeri! Cand clientul iti spune sa privesti in jurul tau sa vezi nivelul preturilor tu ii spui acestuia “Sunteti sigur ca vorbim de aceeasi masina si aceasta este noua? Mazda este un produs 100% japonez….” Dar ma rog, fiecare face ce vrea cu business-ul lui…
Si uite asa, de luni, 16 noiembrie, sunt fericit posesor de Mazda3 Sedan, lucru pe care vi-l doresc si voua, celor in cautare de masinuta noua.
Impresii:
Intr-o saptamana am reusit sa fac maxim 400km, ceea ce nu imi da ocazia sa vorbesc prea mult. Este de precizat totusi ca Bucurestiul este orasul in care iti este pur si simplu mila sa-ti scoti noua Mazduca! La fiecare plmbare in ritm de melc vezi un prost in fata ta care il atinge/tamponeaza pe altul nevinovat, vezi un taximetrist care te claxoneaza cu 5 secunde inainte de a se face verde apoi printr-o manevra nervoasa trece milimetric pe langa tine, vezi cozi interminabile la orice iesire din oras sau intersectie mai importanta, toate acestea dandu-mi suficiente motive sa fiu sofer de weekend si “Metrorex-ist” in timpul saptamanii.
In weekend am avut doua iesiri si am putut vedea la treaba achizitia – una la Snagov, unde in parcarea de acolo am lasat si sotia sa re-invete condusul, ceea ce imi dadea palpitatii destule cand Mazduca incepea sa urle ambalata si sa ceara schimbarea soferului 🙂 si alta la Vulcanii Noroiosi unde, din cauza unor lucrari la podul de acolo am mers vreo 2km offroad, pe un drum de tara mancat de vremuri, pe care iti era pur si simplu mila pui masina noua. Masinuta s-a comportat impecabil pe toate tipurile de traseu, fara sa ma zdruncine pe drumul prost sau sa imi dea vreun sentiment de nesiguranta in curbele mai accentuate de pe drumul bun. Confortul soferului la drum lung este desavarsit, cu mentiunea ca ar fi fost necesar un Cruise control… Nici nu am mai condus demult insa piciorul drept era cam amortit cand am ajuns acasa.
Fiind in rodaj, evident ca se mai simt unele mirosuri ciudate in interior, dar nu foarte des si nu foarte pregnant.
Un mic dezavantaj, asa cum citisem si in review-urile de pe net, bara destul de joasa in fata, ceea ce impune grija sporita. De exemplu la bloc la mine e spatiul mic pt parcare si ar cam trebui sa urc o bordura ca sa o pun cum trebuie. La coborarea bordurii (de dimensiuni normale), chiar cu grija maxima tot am dat putin cu bara de ea, iar de atunci fac tot posibilul de abordez doar cu spatele manevrele ce presupun urcarea de borduri…
Mai cred ca ar fi fost necesara o plasa in portbagaj, din cauza capacitatii destul de mari a acestuia. Dar nu stiu cum ar putea fi prinsa! Am luat de pe drum niste fructe si la sosire le-am gasit in fundul portabagajului, dupa ce le simteam izbind bancheta spate in timpul franelor bucurestene…
La interior mi se pare destul de ok insa, dupa ce facusem test drive cu un TX, am avut un timp impresia de simplitate plus o micuta frustrare cand am vazut diferenta intre butoanele de clima si cele de ventilatie, la care se adauga “disparitia” comenzilor pe volan! Dar sunt obisnuit sa privesc partea plina a paharului asa ca m-am obisnuit repede, mai ales ca am platit un pret bun pentru ce conduc in acest moment!
Motorizarea:
Aici trebuie plecat de la o premisa: 1.6 benzina este 1.6 benzina. Trebuie sa fii constient cand dai banii pe acest motor ca nu te va baga in scaun oricate manevre ai incerca. Am avut impresia asta doar cu un Audi A6, ca si pasager, (nu mai tin minte specificatiile) insa a depasit omul coloana de pe colentina, pe linia de tramvai, si am avut senzatia aia de gol in stomac la decolarea cu avionul, plus inertia proiectarii in scaun… Oricum 1.6 de la Mazda e multumitor. Eu nu sunt un conducator sportiv asa ca imi ajunge. Drumul mai lung in afara l-am facut alaturi de un prieten cu un Focus 1.6 din 2008 si la un moment dat chiar mergeam paralel, cu pedala la fund, in viteza a5a, aveam vreo 150km/h si nu parea ca cineva sa reuseasca sa-l intreaca pe celalalt, desi parca observam un usor plus din partea Mazdei. Eu m-am oprit la 4000 si ceva de turatii ca am zis sa respect recomandarile de rodaj.
Apropo de turatii, am mers cam pe la 2500…3000, ajungand la 4000 pe la 140..150 km/h, in viteza a 5a. Acum nefiind soferul lui peste sarat nu stiu daca procedez bine, schimband a 4a pe la 60km/h si a 5a pe la 90..100. Parca am o frica sa un fie prea turata…
Sistemul audio:
Avand “urechea formata” destul de bine, pot declara raspicat ca sistemul audio de pe Mazda3 CE suna onorabil, chiar nepurtand amprenta Bose. Eu ii tin bass-ul si inaltele in maxim, pentru ca prefer muzica ceva mai incet dar cu un caracter mai pronuntat al frecventelor. Si oricum la inceput sunt mai atent la sunetul motorului decat la cel al playerului. Folosesc si auxiliarul des. Am pus cablul original Nokia (N95 8GB), impreuna cu un adaptor RCA-Jack si se aude ok, iar impreuna cu o casca bluetooth, obtii un car-kit de toata frumusetea. Desigur claritatea sunetului pe AUX depinde de scula utilizata. Un iPod se va auzi cristal fata de un MP3 player ieftin sau un telefon fara performante prea mari.
Legat de telefon, sunt foarte multumit de faptul ca se asaza bine pe bord, in fata ecranelor, iar suprafata cauciucata de pe N95 8GB il face sa nu alunece, devenind un GPS foarte bun (cu Garmin si ROAD 2008), si scutindu-ma de piciorul cu ventuza lipit de parbriz.
Probleme:
Deocamdata singurul neajuns ar fi aburirea varfurilor stopurilor din spate, dupa prima ploaie. Cand ma duc sa iau cartea de identitate cred ca ar fi indicata si o inspectie la garniturile stopului. Un alt minus relativ este si culoarea, foarte sensibila. Am luat-o sclipitoare de la dealer luni si, sambata, dupa nici o saptamana in care mai mult a stat decat a mers arata cam patata de praf.
Consum:
E prematur sa vorbesc de consum insa ca si cifre ale computerului de bord, dupa 400km din care 350 in afara localitatii, observ un consum mediu de 7.8%, ceea ce mi se pare ok pt rodaj. Probabil va scadea cu timpul… La inceput ma speriam si eu in Bucuresti de acele cifre uriase 16..17% dar e cam aiurea sa-ti faci pareri despre consum din primii km…
Accesorii:
Dupa ce ma voi reabilita financiar, cred ca prioritate vor avea alarma (Viper 350 Responder), cauciucuri de iarna si poate niste jante de aliaj care sa ramana pe anvelopele de vara, cele de otel dorind sa le cuplez cu gumele de iarna.


Golf6 trendline 1.4 80CP sau noua Mazda 3 sedan varianta standard?
Uite, ti-am facut un topic special pe forumul Mazda, unde am adaugat si eu cateva argumente. Sa-l urmaresti constant caci baietii raspund de obicei in numar mare! Click: http://forum.clubmazda.ro/index.php?showtopic=4037&st=0#entry54200
s-o stapanesti sanatos;)
Thx 🙂
sa o porti sanatos! sunt si eu pe clubmazda si am un topic acolo de ep vremurile cand conduceam mazda 3 sedan. imi placea la nebunie. sunt eu subiectiv sau forma noului model nu este ce imi place mie? se simte prea mult influenta ford in design?
consumul e mai greu de stapanit din ce vad si pe altii cum povestesc. ideea e sa ti placa masina. preferata mea tot modelul vechi ramane, dar pe diesel, desi zum ul de benzinar nu se poate compara cu sunetul altor motoare.
Merci! Ca design eu o prefer total pe cea noua 🙂 Chiar o ador! Insa tine totul de subiectivismul platitorului. Eu de ex nu as cumpara-o pe cea veche, sh, din cauza designului care nu ma incanta deloc, preferand un civic sedan sa zicem…
Acum sunt prin munti cu mazduca si o supun la experiente noi si solicitante! O sa revin pe jurnalul de bord de pe clubmazda.ro